fbpx
5 tips

5 tips til hvordan skape kunderelasjon via nettsiden

Kunderelasjoner på nettsiden handler om forholdet nettsiden og leserne har opparbeidet seg over tid gjennom relasjonsbygging. Vi har samlet 5 tips til hvordan denne relasjonsbyggingen kan foregå på en nettside. 

1. Oppdatert informasjon

Det er viktig at nettsiden din har oppdatert kontaktinformasjon. Ha gjerne en egen «kontakt oss» side som gir informasjon som telefonnummer, e-post og besøksadresse. Er dere mange ansatte med forskjellig kompetanse? Da burde kanskje alles kontaktinformasjon legges ut.  

2. Nyhetsbrev 

Få leserne av din nettside til å melde seg på nyhetsbrev! Send ukentlig eller månedlig informasjon om produkter eller tilbud. Nyhetsbrev er en gunstig og virkningsfull markedsføring. 

3. Chatte-tjeneste

Chat via nettsiden er en god måte å være tilgjengelig for kundene din. Mulighet til å ta direkte kontakt gir kunden et inntrykk av at det er mennesker bak nettsiden, og at informasjon er oppdatert og aktuell. Vær oppmerksom på at dersom du oppretter Chat-funksjon er det helt avgjørende at kunden opplever rask responstid. 

4. Kontaktskjema

Har dere ikke mulighet til å bemanne en Chat er kontaktskjema et godt alternativ. Kontaktskjema gir også et døgnåpent kontaktpunkt til alle som besøker din nettside. Du kan spare kunden din for mye tid, med å sette opp en mal for hva du trenger. 

5. Sosiale medier

Er du tilgjengelig gjennom flere sosiale kanaler? Legg ut link eller snarveier på nettsiden din som sender kunden eller besøkende til riktig kanal. 

Ved å ha flere kanaler og kontaktpunkt på nettsiden er det lettere å bygge kunderelasjoner med dine besøkende. 

Legg igjen et svar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *