fbpx
(Pixabay.com)
Sosiale medier

Hvordan skape engasjement på Instagram?

I dette innlegget skal vi prate litt om hvordan du kan få opp engasjementet blant dine følgere. 

Instagram er det tredje mest populære sosiale mediet i Norge, og har over 2,5 millioner brukere i Norge. Derfor kan Instagram være et fint tilskudd i markedsmiksen, spesielt hvis målgruppen din er mellom 20-29 år.

For å lykkes på Instagram må man bruke tid på plattformen. Svar og lik kommentarer på din egen, men også andres bilder. Svar med meningsfulle kommentarer.  Jo mer du gir, jo mer vil du få tilbake. Ved å følge, like og dele andres innhold, vil også engasjementet på din egen side også vokse. Skal du reposte andres innhold? Spør om tillatelse i kommentarfeltet, istedenfor DM (Direct message) .

Instagram storyes er perfekt for å skape dialog eller engasjement med dine følgere. Postene kan forklares med å sjekke inn på steder, vise gradestokken eller klokkeslett. @Nevne kjente personer eller bruke emneknagger som passer til målgruppen din. Du kan lett skape engasjement med å bruke musikk, stille spørsmål, bruke meningsmålinger, quiz eller nedtelling. Skal du poste mye videoer? Da er kanskje IGTV noe for deg. Tjenesten lar deg poste videoer på mer enn 1 minutt. 

#Emneknagger eller hashtags kan være et utmerket virkemiddel for å engasjere målgruppen din. Ved å lag dine egne emneknagger får du målgruppen til å lage innhold som du kan dele i dine egne kanaler, hvis du oppfordrer folk til å tagge bildene eller bruke emneknaggene dine for muligheten til å få bilde sitt repostet. Husk alltid å spør om tillatelse før du reposter! 

Håper dette var til hjelp! Legg gjerne igjen en kommentar hvis det er noe du lurer på, eller trenger hjelp til.

2 kommentarer

Legg igjen et svar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *